onsdag 1 juni 2011

Första året avklarat!!!

Det är helt sjukt! Jag har gått ETT ÅR på Sjuksköterskeprogrammet! Vilken jäkla grej! Jag kommer ihåg hur glad jag blev när jag fick samtalet från GU om att jag fått en reservplats, jag stod på HM och shoppade kläder och vrålade "JAAAAAA!" över hela butiken :P Nu har jag bara två år kvar, och första året har, om jag får säga det själv, gått galant. Under förutsättning att jag klarat dessa två sista tentor så har jag blivit godkänd på allt utan en enda omtenta, och det känns helt fantastiskt! För någon som endast har erfarenhet av Waldorfpedagogik och Folkhögskolelunk måste jag säga att det faktiskt är ganska bra jobbat ;) Och nu, nu är det SOMMARLOV!!!

Sista tentan skrevs ju idag. Vi skulle redogöra för riskfaktorer och förebyggande åtgärder, symptom och tecken, patofysiologi, prover och undersökningar, medicinsk/kirurgisk behandling och aktuella preparat och dess biverkningar för tre olika diagnoser. Vi skrev tentan i par och blev tilldelade både partner och diagnoser. Jag och Ellinor fick Diabetes Typ 1, Appendicit och Rematoid Artrit. Den första måste jag säga att jag verkligen har stenkoll på, den andra kändes också riktigt bra men den tredje var det sisådär med. Vi räknade i alla fall ut att vi bör ha blivit godkända så nu är det bara att hålla tummarna i tre veckor tills resultatet dyker upp.

När skolan börjar är jag en termin trea, och har snart gått halva utbildningen... Läskigt, men riktigt häftigt!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Grattis! Använd nu sommaren för att samla krafter och träna mycket å sen på´t igen till hösten så kommer det garanterat att fortsätta i samma takt. Glada tillrop!

    SvaraRadera