torsdag 9 juni 2011

Om att leva som jag vill!

Bild från google.se
Senaste dagarna, sedan jag flyttade ut från mitt ex (numera bästa vän) lägenhet har jag inte orkat eller velat fokusera på träningsmål eller kroppsliga mål. Jag har bara kört på, levt för stunden liksom. Njutit av träningen, ätit det som fallit mig in, ätit ute med vänner och druckit öl om kvällarna (nej, inte alla kvällar... så klart). Nu har jag tröttnat. Det var bra för mig, jättebra, och jag behövde det men nu behöver jag något annat. Struktur och målsättningar, något att jobba för och något som ger mig energi.

Jag har extremt många klasser i sommar, och jag känner på en gång när jag äter dåligt. Energin försvinner, jag blir seg under träningen och jag går upp i fettvikt och så vill jag inte ha det! Därför blir det skärpning på kostfronten fr.o.m. imorgon. Jag räknar inte kalorier, och kommer säkerligen aldrig att göra det heller, men däremot blir det medvetna val fr.o.m. nu! Mycket protein, mycket sunda fettsyror, mindre andel kolhydrater, mycket frukt och grönt (förhoppningsvis utan EHEC, that is...), mycket sömn och återhämtning och en del träning enbart för min egen skull, i mån av tid. Det kommer bli skönt! Det känns som att hela min kropp är full av skit nu, och jag gillar inte känslan. Jag vill ge min kropp ren mat, bra mat som hjälper mig att återhämta efter träningen och som ger mig byggstenar för att bygga en stark och frisk kropp. Underbart! Imorgon blir det storhandling :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar