söndag 6 februari 2011

Ny vecka på gång!

Sådär, nu är helgen över för denna gång. Gårdagen innebar givetvis min fantastiska BodyPump på Landala med världens bästa deltagare, och därefter hängde jag med bästaste Andréas en stund på Kompassen och fick lite bra Cykeltips. Cykeltips var inte de enda tipsen jag fick av honom, utan han berättade även om en bra film han hade sett på Filmfestivalen. Det visade sig att den här filmen var en filmatisering av min absoluta all time favourite bok: "Jag saknar dig, jag saknar dig". Jag fick den här boken av en lärare någon gång på mellanstadiet och har läst den säkert fyra eller fem gånger sedan dess och varje gång är den lika hemsk och lika bra. Eftersom Andréas är världens bästa så hade han även koll på att filmen skulle gå klockan 15.00 igår, och som att det inte var nog med det så halade han fram ett festivalpass åt mig också! SÅ snällt! Jag ringde Karro och sedan spenderade vi en stund gråtandes i biosalongen. Filmen var verkligen lika fantastisk som boken, inte alls sådär som det kan bli ibland när bra böcker ska göras till film och halva handlingen klipps bort. Nej, det här var verkligen bra gjort! Och filmen grep tag i mig lika mycket som boken alltid gjort, och nu går jag runt med någon underlig känsla av sorg blandat med tacksamhet i kroppen. Fint.

Idag har det repats show och instruerats Cykel. På Cykelpasset hade jag besök av både Anna-Maria, Matilda och tre kollegor och trots en del tekniska bekymmer som bl.a. innebar ett icke fungerande headset som krävde assistans av platschefen så blev det till slut ett bra pass. Jag fick t.o.m. lite beröm efteråt ;)

Nu kryper jag ned i sängen, imorgon blir det PT-klient 7.30 och sedan börjar skolan vid 9.00. Vi ska repa på kvällen och däremellan blir det egen träning - jag har alltså en 14.5 timmarsdag att se fram emot imorn :P Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar