onsdag 2 februari 2011

Lite upp och lite ned

Man är inte alltid på topp. Idag är en sådan dag då jag definitivt inte var på topp, inte över huvudtaget. Tentan imorgon känns mest som ett oöverstigligt jättehinder och jag känner mig totalt dum i huvudet, och trots att en omtenta egentligen inte är mer än just en omtenta så VILL jag inte behöva göra en. Det är inte så jag funkar, jag misslyckas inte på tentor - jag lär mig saker och så klarar jag mina mål. Skit!

Jag stressar upp mig för att jag, just nu, inte orkar leva så som jag egentligen vill leva. Jag vill gå på diet och jag vill ta morgonpromenader och jag vill träna mycket mer än jag gör just nu. 5-6 ggr/vecka är ingenting för mig, jag trivs bäst runt 10 h träning/vecka - men tiden räcker inte till! Jag kan inte ha fokus på diet och träning till 100% om jag ska ta mig igenom den här terminen med bra resultat. Jag menar inte att det behöver innebära en osund livsstil, men känslan blir ändå densamma då jag inte har tiden till att fokusera som jag vill. Och ja, jag vet att jag redan tränar bra mycket mer än vad många andra gör, men man har bara sina egna referensramar att utgå ifrån och för mig är träningsdosen just nu alldeles för låg för att det ska kännas okej. Jag blir trött, grinig och hängig och det är inte roligt.

Jag vickade på en BodyPump idag och jag måste bara få säga ett par ord om SATS, denna fantastiska arbetsplats som jag har förmånen att arbeta på. För mig är det viktigt att känna mig uppskattad och omtyckt för det jag gör och för den jag är, och det är något jag verkligen gör på SATS! Idag hoppade jag in och körde BP som sagt, det bestämdes igår, och när jag kom till anläggningen fick jag en kram och ett jättetack av träningsansvariga Therese. En så himla liten gest, men som betyder så galet mycket! Lite uppskattning, en klapp på axeln som säger att man är bra. SATS är bra på sådant, att få oss i personalen att känna oss uppskattade och värdefulla. Jag har jobbat på flera gym men SATS är utan tvekan den roligaste arbetsplatsen jag varit på, och den här uppskattningsbiten är nog en stor del av det!

Nu ska jag ta och krypa ned i sängen och försöka sova en sväng. Imorgon blir det frulle på Espresso House med Anna-Maria, Stina och kanske även Hanna innan tentan. Önska oss lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar