måndag 16 maj 2011

Action på KTC!

Bild från google.se

Även denna bild från google.se
Den här dagen började lite som skit, men den blev minsann bättre och bättre! Vi hade lektion på KTC under eftermiddagen, och lärde oss katetrisering. Då visade sig att det skulle spelas in film hos oss! Inte just i vårt klassrum förstås, men dock i rummet bredvid, och det var inte vilken film som helst det gällde - det var de nya Johan Falk-filmerna!!! Jag är lite hooked på deckare och polisfilmer och tycker att Wallander och Johan Falk är det bästa som finns, tätt följt av Beck. Nu spelades det in en scen på KTC idag (jag vet vad det var de spelade in, men här spoilas ingen handling minsann!) och det bästa då... i augusti ska det spelas in mer, och enligt rykten kommer då mannen här ovan att finnas bland skådespelarna. Det gör ju inte ont i ögonen att titta på honom, om man säger så... Jag tror minsann jag kommer vara en flitig student och hänga på skolan den sista månaden av sommarlovet ;)

Min klasskompis Amanda hade även lyckats cykla rakt in i en annan scen som spelades in i Slottskogen, det blev med andra ord mycket Johan Falk för henne idag. Stina och jag försökte flirta till oss statistroller som sjuksköterskor, men tydligen ville de inte ha oss... Undrar varför, vi som är så trovärdiga och snygga?! ;) Hur som helst så tycker jag det är lite coolt att det spelas in film i våra lokaler på skolan, och jag kommer definitivt sitta i biosalongen och känna igen mig i miljöerna :)

Kvällen bjöd på ett riktigt sjuhelvetes grymt BodyCombat-pass på Kungsgatan. Duktiga deltagare och laddad instruktör. Jag var rejält trött innan passet, men tröttheten försvann i samma sekund som musiken startade och sedan kördes det HÅRT! Jag är så glad att jag fått ta över Annikas Combat på måndagar, det är en grym klass!

Imorgon ska det göras webbtenta och lyssnas på hjärtsviktföreläsning, innan min Cykel55 på Valhalla. Jag gjorde ett nytt pass nyss och det är grymt och troligtvis skitjobbigt eftersom jag plockat bort en av mina återhämtningar som jag alltid brukar ha. Istället blir det en raksträcka där man kan bränna på hur mycket eller lite man vill, det kommer bli fantastiskt! Nu dusch och sedan sooooova, dagen börjar 07.20 på Landala med PT-klient innan jag och Stina sätter oss med tentan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar