onsdag 25 maj 2011

Lite mindre glada tankar.

Jag har precis betalat mina räkningar och ska snart gå och lägga mig. Idag blir det inget glatt inlägg, inte ens jag är på topp alla dagar även om jag alltid letar efter något positivt i allt som sker. Nu syftar jag inte till räkningsbetalningen (även om det var svårt att se något positivt i hur lite det var kvar på kontot när det var färdigt) utan mer till... ja, en massa andra saker. Just nu går det inte riktigt som jag vill och jag gillar det inte, jag gillar inte det jag ser när jag möter min blick i spegeln. Jag ser en ganska slutkörd tjej, nämligen. I vanliga fall brukar jag inte vilja erkänna det ens för mig själv men den här gången gör jag det - jag är trött och sliten och vill vara ledig! Den här sista veckan i skolan känns lite som ett oöverstigligt berg, och som att det inte spelar någon roll om jag pluggar eller inte för inget fastnar och jag är alldeles för slut i huvudet just nu. De två tentorna lurar precis runt hörnet och det känns som att jag måste välja mellan en av dem, men vilken ska jag välja att spara till nästa termin?! Diagnostentan eller läkemedelsberäkningen? Jag vet att vissa i klassen gjort så, valt att vänta med den ena till senare men... jag kan inte välja! Jag vill inte! Jag vill klara båda! Ändå känns det mest som sirap i skallen.

Något jag däremot inte är trött på är mina klasser! Vilken energi det ger att jobba på SATS!!! Igår frågade en av mina härliga stammisar på tisdagsklassen om jag hade tagit lyckopiller innan jag klev upp på cykeln, men det är ju DE som ÄR mina lyckopiller! Jag hade 23 fantastiska deltagare på Cykeln igår, vilket är fantastiskt roligt! Den klassen har gått lite halvsegt, även om den alltid är lika rolig att köra och det är ett litet men starkt gäng som dyker upp varje vecka, men igår smällde det till och jag trodde jag såg dubbelt. SÅ ROLIGT!!!!

Imorgon har jag vickat bort min Combat för att hinna till BodyPump-kvartalen på Kompassen, men fasen... Jag tror jag ska fråga min fina vikarie Jessica om jag kan få köra de tre första låtarna ändå... Jag kan inte hålla mig borta ;)

Nu ska det sovas. Imorgon är sista pluggdagen och sista chansen att banka in läkemedelsberäkningen i skallen... Tentan är på måndag, och på fredag morgon åker jag till Köpenhamn. Klarar jag inte den här tentan nu så har jag fyra gånger till på mig. EN omtenta gör mig inte till en dålig sjuksköterska i framtiden... Jag försöker intala mig det.

1 kommentar:

  1. EN omteta jämfört med EN dödad patient... pga en slutkörd tjej som tänker bara på träning och vill ha glädje av träning, endast träning och inget annat

    SvaraRadera