torsdag 26 maj 2011

BodyPump78!

Typ såhär bra tycker jag att nya BodyPumpen är! Eller ja, egentligen ännu bättre. De där tummarna skulle varit uppsträckta långt över huvudet, om jag hade orkat lyfta armarna d.v.s...

Det var kvartalsutbildning ikväll, "hemma" på SATS för en gångs skull :) Vi höll hus på Kompassen och hade fantastiska Pernilla Blomquist som tränare. Det finns ingen instruktör som inspirerar mig så mycket som hon gör! Det nya passet är HELT FANTASTISKT!!!! Utan tvekan den bästa releasen på länge, länge! Jag gissar lite på att det kommer kännas en del i kroppen imorgon, och under de kommande tre månaderna kommer vi att bli galet starka. Särskilt i ben och bröst skulle jag gissa, utfallslåten är nog den tyngsta jag någonsin varit med om (och jag började köra BodyPump år 2000!) men den är alldeles fantastiskt bra, rolig och skön samtidigt :) Bröstlåten är en gammal favorit som varit med förut, men i ny och tuffare tappning... I'm loving it! Nu längtar jag som en tok till releasen, du kommer väl till Landala och tränar med mig och Lina 3:e juni kl. 18.00?!

Förutom att det var ett grymt inspirerande och skitroligt pass, och en intressant utbildningsdel så blev jag dessutom lite glad när jag såg mig i spegeln. Det har hänt grejer med min kropp! Jag måste erkänna att jag inte har så stor koll på hur jag ser ut när jag tränar, och då menar jag inte tekniskt utan då menar jag hur själva kroppen ser ut. Formen liksom. Jag står ju alltid med ryggen mot deltagarna ;) När vi Sh'bamade i helgen var jag så upptagen med annat så då tänkte jag inte på det, men fasen - det har som sagt hänt grejer! Lite mindre isolering, så att säga. Och mer muskler. I like! Jag kan inte påstå att jag ansträngt mig särskilt hårt, inte alls faktiskt, så det var en fin överraskning. Vi får se vad som händer under sommaren, det kommer bli min tuffaste träningssäsong på länge!

Nu blir det till att sova. 5.45 ringer klockan och 7.27 går tåget till Köpenhamn. Ölmässa i dagarna tu ;) Ja, jag är lite ölnörd även om jag dricker alkohol extremt sällan. Men ska man göra det kan man lika gärna dricka finöl, liksom ;) Nu var det sova ja... Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar