måndag 16 maj 2011

SATS Landala har VÄRLDENS BÄSTA DELTAGARE!!!!

Syns det att jag tycker det är GALET roligt att instruera?!
Lina och jag fixar det sista inför passet

"Två spurter kvar, nu kööööör vi!"

Min mimik när jag kör pass har jag fått flera kommentarer om... Jag börjar fatta varför :P

Lina kan det här med att posa lite bättre än jag kan :P
Klockan 9.00 imorse möttes jag och Lina upp och började dagen med hotellfrukost, mycket trevligt! Därefter blev det en heldag på Landala med förberedelser inför årets roligaste pass. Otroligt nog funkade allt, även tekniken, mer eller mindre smärtfritt vilket jag tackar högre makter för.

Det var ett helt underbart gäng som valde att komma och cykla med oss idag, och det var nästintill fullsatt i salen, jag tror vi hade en cykel ledig. Det var drag på deltagarna redan från början, det blir en speciell stämning vid eventklasser och känslan går inte riktigt att beskriva. Någon form av gemenskap och träningskärlek (detta fantastiska ord!) och beslutsamhet, det är hur fräckt som helst! Jag körde de första 1.5 timmarna och deltagarna var så sjukt duktiga och goa, de sjöng, ropade och cyklade som tokar. Bekymret med att bara instruera halva passet är att det är svårt att hålla igen och inte pusha alldeles för mycket, eftersom jag själv gärna blir lite övertaggad... Jag fick hålla band på mig och hela tiden påminna mig om att deltagarna faktiskt skulle cykla i tre timmar, inte bara mina 1.5...

Dock verkade det inte vara några problem trots att vi körde en del tunga backar och tuffa spurter, deltagarna höll tempot uppe minst lika bra under Linas del, om inte bättre, och när de spurtade in i mål höll jag på att börja gråta av lycka. På riktigt. Jag är ju sådan, blödig, ni vet ;)

Jag är sjukt nöjd med dagen, och det hoppas jag innerligt att varenda en av deltagarna också är. Det borde de vara, alla kämpade som tokar och gjorde ett SÅ bra jobb! Det är verkligen inte piece of cake att cykla tre timmar, särskilt inte med ett relativt tufft upplägg som det vi körde idag. Kunde jag skulle jag ge varenda en av dem en medalj!

Nu hoppas jag att deltagarna sover gott i sina sängar, det ska även jag göra. Bilderna ovan är tagna med vår kära medlem P-A's kamera. Tack så hemskt mycket för att jag fick använda dem!

Imorn blir det tokplugg på förmiddagen (tentorna närmar sig med stormsteg...) och KTC på eftermiddagen. Sedan blir det nog en del läkemedelsberäkning på kvällen innan min BodyCombat 19.30 på Kungsgatan. Jag är så lyckligt lottad som får arbeta med det jag gör och som jag älskar, det är helt fantastiskt! Jag ska bannemej bli världens äldsta instruktör, för jag vill aldrig sluta. Jag var nog hyfsat yngst i Sverige när jag började (jag var 16) och då är det väl inte mer än rätt att jag blir äldst också? Vad ska jag sikta på? 80? 90? ;) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar