tisdag 31 maj 2011

Lite sådär personligt.

Det har varit en konstig helg, och nu står jag plötsligt inför en sjuhelsikes massa förändringar som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera och som på något underligt sätt känns precis lika mycket skit som bra.

För drygt ett år sedan gjorde jag och min pojkvän slut och jag flyttade ut från vår gemensamma lägenhet, efter ett par månader blev vi tillsammans igen och jag flyttade tillbaka och sedan dess har vi varit tillsammans. I förrgår, sista dagen i Köpenhamn, så gjorde vi slut igen. Nu känns det mest ledsamt men fint på något sätt, för vi bråkar inte. Vi är vänner och kan umgås och det känns som att det är precis så det ska vara, en fin vänskap men inget mer. Men ändå, det är tre år av våra liv som på något sätt får ett avslut nu, och en ny typ av relation som ska bildas. Hur som helst, jag ska inte bli för personlig och ingående.. Det jag vill säga är att det har varit lite mycket och det är därför jag inte skrivit på länge. Jag bor fortfarande kvar hos honom, fast i köket. Imorgon får jag nycklar till mitt nya place och på onsdag börjar jag flytta in lite smått (snabbt jobbat, tycker ni inte?!). Jag kommer bo inneboende ett tag, i ett rum i en lägenhet med totalt drömläge i min favoritdel av stan. Snacka om tur! Dessutom verkar lägenhetsinnehavaren vara en helt underbar människa, så jag tror det kommer bli bra. Jag är så otroligt glad och precis lika otroligt ledsen på samma gång. Det är en mycket underlig känsla!

Idag skrevs det för övrigt läkemedelsberäkningstenta, det kan ha gått vägen eller så gick det totalt åt skogen... Jag hoppas på det första. Det kändes bra, men jag vet att jag kan åka dit på ett eventuellt avrundningsfel... Himla dumt om det är så. Imorgon startar dagen med Lina och hotellfrukost och planering av roliga Landala-grejer, sedan blir det panikplugg inför nästa tenta på onsdag, därefter Cykelklass, nyckelhämtning och slutligen BodyPump-team med Lina på Landala. Vi ska träna ut det allra sista av BP 77 är tanken. Sjuuuukt roligt! Nu ska det sovas en stund, godnatt!

1 kommentar:

  1. "jag ska inte bli för personlig och ingående.. Det jag vill säga är att det har varit lite mycket"... Inte ingående med dig själv eller med bloggen? Du tränar bort och gömma känslor för träning är lättare än känslor.

    SvaraRadera