måndag 23 maj 2011

Sh'bam!

Våra fantastiska Sh'bam-tränare! Annika Sjöö, Fredrik Sjöberg och Åsa Eriksson.

Så här glada, om inte gladare, var vi hela helgen!

Ledsen att jag inte skrivit på ett tag, det har varit fullt ös och massa saker har hänt! I helgen var det Sh'bam-utbildning för SATS-instruktörer på SATS Kungsgatan. Jag var en av de lyckliga som fick gå utbildningen och jäklar vad roligt vi hade!

Första dagen var pissjobbig, rent utsagt. Kanske inte fysiskt, men jag kände mig så sjukt dålig och klarade knappt av att se mig själv i spegeln. Jag har inte dansat på flera år, och att se mig själv som någon form av Bambi på hal is utan kroppskontroll och teknik var fruktansvärt! Jag var nära att ge upp och hoppa av, trots att själva programmet är hur roligt som helst, men som tur är så gjorde jag inte det!

Nu känns det otroligt mycket bättre, och efter min Combat idag körde jag igenom de två låtar jag instruerade med Lina och Andréas - sjukt roligt!!! Jag längtar ihjäl mig efter hösten och premiären för deltagarna, det är nervöst och härligt och jag kommer öva, öva och öva fram tills dess!

Sh'bam är utan tvekan en av mina nya favoritträningsformer, I love it! Så mycket glädje, så mycket svett och så mycket frihet! Lite himmelrike i 45-minutersformat, helt enkelt :)

Imorgon har vi presentation av vårt bröstcancerarbete i skolan, och sedan kommer resten av veckan ägnas åt tokplugg. Läkemedelsberäkning och diagnoser blir det, de två tentorna närmar sig med stormsteg och det är definitivt dags att dra upp tempot ett par snäpp. Därför kryper jag ned i sängen nu. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar