lördag 30 april 2011

100% fokus

Idag känner jag mig trött i huvudet. På gymmet efter min BodyPump tänkte jag på att allt jag sysslar med kräver 100% fokus av mig, jag måste vara "här och nu" i allt jag gör för annars går det lite åt skogen. Skolan kräver 100% fokus, både under föreläsningarna och när jag pluggar själv. Annars lär jag mig ju inget och det vore ju tämligen värdelöst. När jag jobbar som personlig tränare behöver jag ha 100% fokus på mina klienter, eftersom de betalar dyra pengar för att träna med mig och timmen vi spenderar tillsammans är helt och hållet deras och ska handla enbart om dem. Då krävs det en fokuserad tränare, inte minst för att vi ska kunna utföra säker träning vilket jag tycker är a och o. Även klasserna kräver naturligtvis sitt fokus, om jag inte är totalt närvarande blir det en helt värdelös klass och en sådan instruktör tänker jag aldrig någonsin bli! Så, 100% fokus hela dagarna, med andra ord. Så efter en dag med två klienter, två klasser, en föreläsning och eget plugg tillsammans med Stina är det väl helt okej att jag känner mig lite trött i huvudet? ;)

Nästa termin tänker jag se till att en gång i veckan göra något bara för mig själv. En hobby som inte handlar om träning. Jag funderar på musikalteater för vuxna! Då får jag sjunga också, och dansa. Bättre kan det nog inte bli?

Imorgon vickar jag för Lina på hennes CykelPulse direkt efter min BodyPump, så det är hög tid att krypa till kojs nu. Det är Valborg imorgon, och den kommer spenderas tillsammans med Stina och Matti i Slottsskogen med god mat, god dryck och gött häng! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar