tisdag 26 april 2011

En underbar sommar!


För mig var sommaren 2010 helt fantastisk. Jag läste sommarkurser (Företagsekonomi, Låtskriveri och Skrivarkurs) och körde ungefär en miljard (nåja, närapå i alla fall) klasser på SATS. Oftast hade jag en klass på lunchen och en klass på kvällen, och däremellan låg jag på en gräsmatta och solade, läste underbara böcker och pluggade lite. Det var helt underbart!

Den här sommaren hade jag tänkt jobba med lite vad som helst, eftersom mitt CSN inte räcker till en sommarkurssommar till, men igår låg jag på en filt vid Näckrosdammen i solen och läste bok och kände hur underbart skönt det är och hur lite jag vill spendera sommaren på att jobba. Så nu har jag bestämt mig. Det enda jag kommer jobba med i sommar är mina klasser och mina PT-kunder. Jag kommer förhoppningsvis läsa lite sommarkurser utan att ta CSN också, och sedan kommer jag ägna mig åt allt annat som är viktigt och som jag inte har hunnit med under varken hösten eller våren. Musiken och skrivandet till exempel. Jag ska spela gitarr och piano, jag ska sjunga, jag ska skriva låtar och noveller och göra allt sådant där som jag älskar men aldrig hinner med. Och så ska jag läsa böcker, höga travar av böcker ska jag läsa på min filt i gräset mellan klasserna.

Det kommer bli en helt fantastisk sommar i år igen, utan tvekan!!! Det här känns som helt rätt beslut! (Och jobbar du på SATS i Göteborg och behöver vikarie i sommar...ring mig. Hyran ska ju trots allt betalas ;)

1 kommentar:

  1. Nej! Nu är ditt ord bara träna, typiskt!
    "betalar räkningar och inser att det enda nöjet i juni månad blir att träna..."
    Inget nöjet av: spela gitarr och piano, sjunga, skriva låtar och noveller, läsa böcker och göra allt sådant där...som kostar ingenting i pengar men inte är träning

    SvaraRadera