måndag 11 april 2011

Det där med ryggen.

Det var ju inte så farligt, det där med att gå till Farbror Doktorn. Det visade sig att han var en mycket snäll farbror (farbror och farbror, han var ju inte mycket äldre än jag själv) som tyckte lite synd om mig och skrev ut hela tre olika preparat för att försöka få ordning på min rygg. Lite antiinflammatoriskt och smärtstillande. Blir det inte ordning på den inom två veckor blir det röntgen, för att se om det är diskbråck. Det var det jag själv misstänkte att det skulle vara, men det är ju fasligt skönt om det inte är det!

Nu ska jag ta Panodil forte och Diclofenac tre gånger om dagen, och när det blir olidligt får jag trösta mig själv med en Tradolan. Och mitt i allt det onda så blir jag lite nöjd över att jag faktiskt förstår de olika preparatens verkningsmekanismer någorlunda bra... Skönt att kunna glädjas åt det lilla ;) Sa jag förresten att jag klarade Farmakologitentan?!

Nu ska jag sova, imorgon väntar PT-jobb klockan 07.00 och därefter skola hela dagen lång fram tills det är dags för Cykel på kvällen. Den trevlige Farbror Doktor sa nämligen till mig att fortsätta träna precis som vanligt. En mycket bra ordination tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar