söndag 10 april 2011

Tillbaka till den overkliga verkligheten...

...skolan, alltså. De tre veckorna i den riktiga verkligheten, alltså VFU:n, är nu över och imorgon drar sjukdomsläran igång med buller och brak. Idag gjorde jag min sista dag på avdelningen och misslyckades totalt med att sätta en PVK men fick ge en intramuskulär injektion (min första!) som både patienten och jag överlevde. Himla tur! Att vi överlevde alltså.

Nu blir det hårdkörning i skolan fram till sommarlovet, schemat är inte nådigt! Långa dagar, flera uppgifter att göra, ett gäng tentor (varav en i läkemedelsberäkning) och en massa övande på KTC. Galet roligt men mastigt! Termin tre är lugnare säger de som vet, skönt säger jag som även vill ha mycket tid över till mitt fantastiska jobb på SATS! Tur att jag är en jävel på multitasking, det är en egenskap som kommer behövas resten av den här terminen ;)

Idag har min rygg varit alldeles överjävlig mot mig. Jag måste få ändan ur vagnen och våga boka en läkartid. Jag är inte så sugen, för jag vill inte veta om något är fel. Jag har mina aningar om vad det kan tänkas vara, men jag hoppas innerligen att jag har jättefel! Nåja, nu ska jag och ryggen sussa sött. Imorgon 7.20 väntar en av mina tappra klienter på mig på SATS, därefter blir det skola 9.00-16.00 (det kommer bli så roligt att se alla klassisar igen!) och sedan ska det tränas för grymmaste Lina på hennes Cykel + Core. Lovely day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar