tisdag 19 april 2011

Kroniska leversjukdomar och frakturlära...

...det är vad som har stått på schemat idag. Just nu läser vi en kurs som heter "Symptom och tecken" där vi helt enkelt lär oss om just det. Symptom och tecken för en väldans massa sjukdomar, samt patofysiologi och behandling för dem. Det är riktigt intressant, men jag tycker det är synd att våra föreläsningar är så spridda. Leversjukdomar på förmiddagen och frakturer på eftermiddagen var det idag, och igår var det tumörlära på förmiddagen och demens på eftermiddagen. Allt är så intressant, och jag skulle vilja sätta mig in i de olika tillstånden bra mycket mer än vad vi hinner nu. Jag hade velat ha mer tid för varje tillstånd, och tid till att verkligen läsa på mer än bara till tentan. Imorgon är det i alla fall föreläsningsfritt och Stina och jag ska plugga både sjukdomar och läkemedelsberäkning, så förhoppningsvis klarnar det lite efter morgondagen!

Idag körde jag Cykel på Valhalla, jag hade trott att jag skulle bli mer eller mindre ensam i cykelsalen eftersom jag hade det fina vädret att konkurrera med men det kom faktiskt ett helt gäng tappra cyklister! Härligt! Det blev ett tufft pass och deltagarna såg rejält trötta ut mot slutet, men de kämpade som djur och gick i mål med flaggan i topp - som alltid! Imorgon blir det en paus i pluggandet för att vicka på Hannas Pump på Landala, gött att köra lunchklass igen för det var ett tag sedan nu!

Nu blir det ett par timmars sömn, 7.20 har jag PT-kund på Landala och sedan kommer Stina hit klockan 9. Med lite tur blir det läkemedelsberäkning i solen med en kaffe i handen... Det är VÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar