torsdag 28 april 2011

Linda Bengtzing, och sjuttiosju sjukdomar


Idag laddade jag upp för min egen BodyCombat genom att gå på Andréas Cykel55 på Kompassen innan. Mitt under passet fiskade han upp någon form av inplastad papperslapp, som jag först trodde var en fusklapp för passet eller liknande. Det var det inte, det var en bild på Linda Bengtzing som han stolpade fram med och placerade lagom synlig under min cykel. För att motivera mig lite, liksom. Haha!

Linda Bengtzing är lite som den hetaste tjejen jag vet, och det vet Andréas. Och han tyckte väl att när jag inte kunde få titta på henne i egen hög person så fick det funka bra med en snygg utskrift på damen istället. Och ja, det funkade. Jag cyklade som aldrig förr, när jag väl hade skrattat färdigt det vill säga ;) Hahaha! Andréas är en underbar människa, han vet exakt hur man bäst motiverar mig till att köra hårdare :P

Imorgon vickar jag för Louise på hennes lunch-cykel, och innan och efter det blir det plugg och PT-jobb och så avslutas dagen med min fredags-Pump. Finfint! Det där med plugget ja... sjuttiosju sjukdomar ska vi lära oss. Vi ska kunna riskfaktorer och förebyggande åtgärder, symptom och tecken, patofysiologin bakom sjukdomarna, prover och undersökningar, medicinsk behandling samt aktuella preparat. Tenta om en månad. Sa jag att det var sjuttiosju sjukdomar? Dessutom ska vi fördjupa oss i tumörsjukdomar och skriva läkemedelsberäkningstenta. Woho! Så nu, nu blir det sova. 5.30 ringer klockan.

2 kommentarer:

  1. trots andra deltagare, nej det var ju en PT-cykel55 :(

    SvaraRadera
  2. Haha, du är precis som Andreas, han är också heltänd på Linda :P. Men jag har ju min Måns, så vi är kvitt med det.

    Återigen TACK för att du hjälper mig! Jag hjälper gärna till någon gång när jag inte är sjuk med, det vet du :)

    SvaraRadera