torsdag 14 april 2011

Combat i tropiskt klimat...

För ett halvår sedan var vi på Sats Landala på Mallorca och tränade på stranden hela dagarna. Det var varmt, svettigt och sandigt och alldeles, alldeles uuuuunderbart! Idag fick jag en flashback av detta underbara, då ventilationen på gymmet är avstängd under denna vecka. Vi Combatade verkligen till sista svettdroppen idag! Jag är övertygad om att vi har världens tappraste deltagare på Landala, det är jobbigt att träna i sådan värme men mitt gäng körde på och genomförde hela timmen trots att det var mer vått än torrt i salen redan efter trettio minuter.

Jag älskar alltid mitt jobb som instruktör, men vissa dagar känns det lite extra bra och idag är definitivt en sådan dag! Jag är så lyckligt lottad! Det är en obeskrivlig känsla att stå där framme och hjälpa deltagarna plocka fram sin allra bästa sida, och det är minst lika fantastiskt att se mina PT-klienter nå sina mål och växa som människor med sin framgång. Det är helt jävla fantastiskt, rent utsagt!

Imorgon blir det först skola 9.00-16.00, därefter PT-klient följt av BodyPump (upp till bevis nu ryggen, visa att du håller!) och sedan är det bannemej helg! Den här veckan, första veckan i skolan efter VFU:n, har verkligen varit som en käftsmäll rent utsagt. En rätt go käftsmäll, men ändå.

Och apropå ryggen så är den bättre. Det blir bättre och bättre för varje dag, med undantag för ett bakslag imorse när jag hade lite svårt att ens ta mig ur sängen. Inte helt okej. Dock gissar jag att det berodde på att jag nog legat lite underligt när jag sov, och att jag var lite väl ivrig i mitt instruerande av vissa övningar på gymmet igår. Inte helt smart att köra belly back med femkilosplatta samt maghjulet kanske, men gjort är gjort! Nu känns det hur som helst bättre och jag hade nästan inga känningar efter Combaten. 150 mg Diklofenak och 3 g Panodil Forte per dag verkar göra susen... Har jag tur så är det inget diskbråck utan bara en bökig inflammation!

1 kommentar:

  1. Jag vet vad du menar med tropiskt klimat, jag körde Cykelpuls där och höll på att avlida... Puh!

    SvaraRadera