måndag 25 april 2011

Hjärtläkarbesök imorgon!

Ledsen att jag inte skrivit på länge. Det kom liksom en påsk emellan, och det har varit galet skönt att vila ut ordentligt och sova länge om morgnarna. Nu är det dock slut på lyxen, imorgon börjar jag redan 07.00 med PT-jobb och sedan är det full rulle dagen lång. Som vanligt alltså, och precis som jag vill ha det ;)

Mellan PT-jobb och skola imorgon så blir det ett besök hos hjärtläkaren på Sahlgrenska. Jag ska förhoppningsvis få reda på varför jag har så underligt ont kring pacemakern då och då. I början kom det bara när jag ansträngde mig, oftast när jag låg över 80% av maxpuls, men på senare tid har det kommit även i vila. Eller ja, på allra senaste tid har det inte kommit alls (såklart, så är det alltid när man tar sig i kragen och väl bokar en läkartid!) men det kan ju helt klart bero på att jag varit fullproppad med smärtstillande för ryggen de senaste två veckorna. Right? Nu låter jag som den sjukaste människan i världen kanske, med pacemaker och ryggproblem (plus pollenallergi, astma och lite annat gött) men det är jag inte. Jag känner mig frisk som en nötkärna och är så galet glad och tacksam för att min kropp fungerar någorlunda okej. Det är ju ingen självklarhet att den gör det, nämligen. Men hur som helst, jag har en egen teori om det där med den mystiska smärtan i bröstkorg/arm. Jag tror att det har med att muskeln svullnar att göra. Pacemakern ligger utanpå m. pectoralis och när jag tränar så svullnar muskeln p.g.a. ökat blodflöde. Då blir det lite trångt och pacemakern trycker mot muskeln samt någon nerv som gör att det domnar lite i armen. Det är i alla fall min hobbyteori, men så är jag ju iofs ingen läkare så vad vet jag.

Hur som helst så ska jag även passa på att be den där läkaren att skriva ut ett körkortsintyg åt mig. Det är nämligen lite krångligare att ta körkort när man har hjärtfel, av förståeliga skäl.

Nu hoppar jag snart i säng, först blir det dock ett par sidor i min nyinköpta bok "Tiger" av Mian Lodalen, riktigt bra är den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar