söndag 17 april 2011

Enough with the götta!

Den här helgen har det göttats ganska bra. Jag är en gottegris, och har inga som helst planer på att sluta vara det för jag tror på att själen mår bra när man unnar sig och njuter mycket. Men, ibland blir det som sagt lite för mycket av det goda, typ den här helgen. Det har blivit naturgodis (i omgångar), lösgodis, en enorm kanelbulle och lite annat smått och gott. Om drygt en månad går jag min efterlängtade Sh'bam-utbildning och jag hade liksom tänkt mig att vara lite mer i form då än nu så därför kommer jag köra en totalt sockerfri (och med socker menar jag då mest det "synliga" sockret, alltså sötsaker och dylikt. Min vaniljyoghurt är en gudagåva på morgnarna så den får stanna kvar, sockrig eller ej!) månad. Jag kommer inte heller äta pasta, ris eller potatis eftersom jag mår dåligt av det. Anledningen till att jag över huvudtaget äter sådana saker är att det är snabblagat och billigt, men eftersom det får mig att må skit är priset ändå ganska högt om man ser det på det sättet. Jag är galet känslig för kolhydrater och det märks extra tydligt under skoldagar när jag knappt kan hålla ögonen öppna på föreläsningen efter att ha ätit fullkornspasta till lunch ;)

Jag har inget viktmål, mål i centimeter att gå ned eller fettprocent att uppnå. Jag vill mest städa upp lite i kroppen och kunna prestera bättre på träningen. Och tighta till mig så gott det går på en månad. Att köra en riktig diet just nu har jag varken tid eller lust till. Det tar så mycket fokus och jag har inte möjlighet till det just nu. Det finns liksom annat som är viktigare, som skolan t.ex. Men det är ju ingen anledning till att stoppa kroppen full med skit, så därför slutar jag med det. Så från och med nu blir det näringsriktig mat med relativt lågt kolhydratinnehåll. Så kanske jag både kan hålla mig vaken på eftermiddagsföreläsningarna OCH vara lite hetare på dansgolvet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar