lördag 19 mars 2011

Äta, träna, äta, träna, äta, träna...

Vissa dagar känns det som att det är allt jag gör, och idag är en sådan dag. Två Pumpklasser och ofantliga mängder mat! Men jag gillar det, som ni vet :P Morgondagen går lite i samma tecken, eftersom jag ska vicka Linas CykelPulse direkt efter min egen Pumpklass. Det kommer bli superroligt!

Jag och Stina tog en sväng till KTC (Kliniskt träningscentrum) idag och övade metoder. Hon var sjuk under sug-, oxygen- och sondbehandlingslektionen så tanken var att jag skulle visa henne vad vi hade gått igenom. Det var en fantastisk känsla att kunna lägga en enteral sond på Jack (som dockan på KTC tydligen heter, trots att det är en kvinna med bröst) och förklara hur man skulle göra! Jag trodde inte jag kunde ett skit, men uppenbarligen hade informationen fastnat :) Det är så skönt att känna att jag kan något! Och just det, sa jag att jag var godkänd på Metod-delen på senaste tentan? 60% var underkända, men jag klarade mig! Helt otroligt, med tanke på att jag till och med hade glömt att vi skulle ha den delen med på tentan och alltså fick en chock när jag såg att den låg med i häftet.

Och just det, sova var det... Efter all träning imorn blir det film och mat med Stina och Matti - jag har en finfin lördag framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar