onsdag 2 mars 2011

Bra saker och mindre bra saker

Jag sitter och funderar över vad det är jag glömt att göra som jag hade tänkt göra när jag kom hem? Jag vet att jag skyndade mig hem för att hinna göra detta "något", men jag har inte gjort det och nu har jag inte den blekaste om vad det var... Himla underligt!

Den här dagen har varit både fantastisk och mer eller mindre åt skogen. "Åt skogen" stod tentaskrivandet för - vilket smock i fejjan den tentan var! Dels hade jag helt lyckats förtränga att vi hade en teoretisk tentamen i PVK och injektionstekniker så den kom som en chock, och dels var farmakologidelen galet svår. I alla fall vissa frågor. Jag startade med att tänka "Men åh, det här är ju superlätt! Det kommer gå som en dans!" eftersom de första frågorna var superlätta, men ju längre fram i häftet jag kom desto knepigare blev det och vissa frågor måste jag erkänna att jag verkligen gissade på. Inte för att jag inte har pluggat, för det har jag verkligen gjort, men den här gången var det liksom alldeles för mycket nytt som skulle in på en gång. Men nu håller jag tummen hårt, hårt, hårt i tre veckor och hoppas på ett mirakel!

Jag hann till Andréas Cykelpass och som vanligt var det grymmare än grymmast! Han är kung på cykeln, den mannen! Benen kändes oförskämt pigga och jag trampade på som en gnu (för de trampar jäkligt bra, right?). Helt underbart och euforikänslor under hela passet! Efter cyklingen var det Muff-lunch. Lunch med Lina alltså, Muff 1. Jag är Muff 2. Och det är inte alls så snuskigt som det låter ;) Det planerades Vasacykel och snackades skit och sedan var det dags för jobb. Eftersom jag hade ett glapp mellan mina klienter och min klass passade jag på att även köra Maries Core-pass. Det var grymt det också - jag har fantastiskt duktiga kollegor!

Imorgon börjar en ny kurs och jag har dessutom en PT-klient innan skolan, en BodyPump på Kungsgatan på lunchen och en Combat på kvällen så nu ska det sovas som fasen väldigt fort och effektivt! Godnatt!

1 kommentar:

  1. Prioritet: Blogg visar att du vill inte sjuksköterska. Blogg visar att du vill inte musik. Blogg visar: Det är viktig och enklare för dig att samla träningstimmar.

    SvaraRadera