torsdag 17 mars 2011

Så många bra saker på en dag!!

Det här är min fina vän Stina, och den där PVK:n i hennes arm har jag satt! Helt galet stolt är jag! Jag har nämligen kämpat med Stinas vener sedan första gången vi började ta venprov, men hon är allt annat än lättstucken. Venproven har jag nästan lyckats med nu (om en liten fjös-skvätt med blod räknas) men PVK:n satt som en smäck! Det var en härlig självförtroendeboost inför VFU:n som börjar på måndag!

Apropå VFU:n så var vi där idag jag och Stina. På Sahlgrenska alltså, och letade rätt på våra avdelningar. Det kändes helt galet spännande att komma dit, och få se dessa riktiga patienter! Det är riktiga människor med riktiga besvär och riktiga känslor och tankar, och på måndag kommer jag dit och förväntas veta hur jag ska ta hand om dem. Läskigt, men spännande! Avdelningen verkar toppen i alla fall och jag fick ett superbra mottagande när jag presenterade mig, så jag tror det kommer bli finfina tre veckor det här!

Efter skola och Sahlgrenskabesök åkte jag hem och däckade på soffan i en och en halv timme, så grymt underskattat att sova mitt på dagen! Det är ju underbart skönt. Efter sömnstunden bar det av till Landala för en Combat som var överbokad med reserver och snacka om drag i salen! Jag blev helt lycklig och fick, som vanligt, tårar i ögonen under flera av låtarna bara för att det gör mig så lycklig att jag får hålla på med det jag gör och att det uppskattas. Mina fina deltagare sjöng, skrek och tjoade som värsta supergänget och det blev en helt fantastisk klass. Den åker upp på min topp 10 över bästa Combatklasser någonsin, lätt!

Imorgon ska det lämnas in studieuppgifter, eventuellt sticktränas lite mer och sedan på kvällen blir det till att instruera två Pumpklasser. En på Kungsgatan (16.00) och min egen på Landala (18.00). Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar