söndag 27 mars 2011

Grym utbildning och en nyfunnen gammal kärlek...

Den här helgen har fullkomligt susat förbi! Jag fattar inte vart den tog vägen och inte heller vad jag gjort. Igår var det BodyPump och därefter lite försök till webbtenta tillsammans med Stina, sjukt svår tenta och jag har fortfarande inte klarat den. Det blir till att fortsätta försöka imorgon.

Idag var jag på en grym föreläsning/utbildning! Vi SATS-anställda har det enorma privilegiet att få gå på kostnadsfria utbildningar och föreläsningar som SATS själva anordnar, idag var det "Träning och graviditet" som stod på schemat och det var en riktigt intressant eftermiddag! Det jag blev mest glad över var att föreläsaren var barnmorska men även jobbar med träning. Jag gillar kombinationen, och det är så jag själv vill jobba. Inte som barnmorska, men inom sjukvården i kombination med friskvård. Gränsen däremellan är ganska hårfin, men jag kan ofta känna att det byggs tjocka murar emellan de två.

Imorgon väntar en ny dag på praktiken och därefter är det dags för handledarutbildning för körkort! Jag är alltså eleven, då jag inte har något körkort än. Nu börjar dock vägen mot kortet, och det känns som en klar fördel då jag vill jobba inom ambulansen i framtiden ;)

Och just det, den gamla, nyupptäckta kärleken... Styrketräning! Jag passade på att köra armar i gymmet idag och då jag fick en avbokning av en PT-klient hade jag lite mer tid att slå ihjäl så det blev även rygg och axlar. Underbart! Jag längtar alltid efter styrketräningen men tiden är en bristvara och med alla klasser och vick blir det svårt att hinna, men nu ska det hinnas med i alla fall två gånger i veckan. Det tar inte lång tid och det går alltid att hitta luckor, så det så! Styrketräning är en fantastisk träningsform och min kropp har verkligen saknat den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar