måndag 21 mars 2011

Första dagen på praktiken!

Imorse knatade jag in på sjukhuset på ganska nervösa ben. Jag sov skitdåligt inatt och låg och tänkte på alla fel man kan tänkas göra som student, så jag hade lyckats stressa upp mig rätt rejält när det väl var dags att börja imorse... Men, jag hade inte behövt oroa mig!

Jag fick ett superbra mottagande, om än lite stressat, av min handledare som för övrigt är en riktigt skön brud! Idag var det ganska lugnt på avdelningen, och för min del handlade det mest om att lära mig om rutinerna och lära känna miljön. Förutom det fick jag sätta ett dropp, prova på att göra en bladderscan, prova att dokumentera lite och misslyckas totalt med att spola en PVK. Misslyckandet bestod i att det regnade NaCl över hela patienten, halva mig och halva sängen... Men det gjorde inte så mycket, jag fick bara ett leende som reaktion av patienten så jag antar att det var lugnt ;) Och till nästa gång vet jag precis hur jag INTE ska göra!

Imorgon är min handledare ledig och således även jag, men jag längtar faktiskt redan till på onsdag när jag får komma tillbaka igen! Jag hoppas på lite PVK:er och venprovtagning då, men vi får väl se vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar