onsdag 23 mars 2011

VFU-tankar, tenta och löpning

Jag är nyss hemkommen från min andra VFU-dag. Idag var det mer att göra på avdelningen men för mig innebar det inget speciellt eftersom jag inte kan göra så mycket utan att min handledare ber mig om det. Jag har, om jag ska vara ärlig, mest känt mig ivägen och inte särskilt duktig och den känslan hatar jag. Men jag hoppas att det vänder när jag blir lite mer varm i kläderna. Jag känner mig galet osäker på många saker och känner inte att jag har någon koll på vad som behöver göras på avdelningen, det kanske man inte kan vänta sig efter två dagar heller... men jag är otålig och vill kunna allt. Jag känner mig som en idiot när jag ska dokumentera eftersom jag har svårt att avgöra vad som egentligen är relevant information och hur jag ska formulera mig, men jag antar att det också kommer med tiden... Hoppas jag.

Resultatet från Farmakologitentan har i alla fall kommit upp nu och jag är godkänd! Med andra ord klarade jag både Metod- och Farmakologidelen på senaste tentan, trots att jag var hyfsat säker på att det gick åt skogen. Lycka! Jag firar med en löptur och sedan blir det en skön kväll framför "Sjukhuset" på Tv3Play. Fint som snus, right?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar