lördag 1 januari 2011

Bakis...


...känner jag mig idag. Dock beror det inte på några enorma mängder alkohol (1/2 Mariestad, 1 glas vin, 1 liten mugg glögg, 3/4 glas porter och en mun mousserande kan väl knappast räknas som enorma mängder?!) utan snarare på enorma mängder kolhydrater i form av otroligt god mat, efterrätt och alldeles oförskämt många After Eight.

2011 började med att jag sov till 12.30, därefter blev det en promenad som förgylldes av synen av söta pensionärer matandes lika söta änder, och slutligen blev det pizza och rester av efterrätten från igår. En ganska bra start med andra ord. Dock känns det lite som att jag blivit överkörd av en traktor - helt slut i kroppen och huvudet! Men trots det ska jag sätta mig och plöja anatomi och fysiologi nu, tentan närmar sig med stormsteg och det är dags att sätta fart. Men först, en tur till affären och inhandlande av Cola Zero. Det får man dricka en dag som den här!

Imorgon börjar mina tre månader av dietande, jag är nyfiken, laddad och helt enkelt skitsugen! Det ska bli roligt och jag är mer motiverad än någonsin innan! Här ska byggas muskler och fixas konturer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar