söndag 9 januari 2011

Träningsvärk kan komma plötsligt?

Jag var på bio ikväll och såg Narnia. Den var bra, så jag rekommenderar den starkt! Dock vet jag inte om 3D-glasögonen hade så stor effekt, men vi såg roliga ut med dem på iaf!

Hur som helst. Filmen var två timmar lång och när den var slut och jag skulle resa mig upp så funkade inte benen längre. Det var galet skakigt att ta sig ned för alla trappor vill jag lova! Anledningen? Benträning på Kompassen efter min Pump idag.

Peter och jag körde ben, och då bland annat in- och utsida lår. Jag är ganska stark där, till skillnad från i baksidan där jag är svag som ett spädbarn ungefär (projekt: jämna ut obalansen!). Med andra ord är det helt otänkbart för mig att ta mindre vikter än den jag tränar med, så det slutade med att vi körde hela viktmagasinet (70 kg) på utsida lår, och 55 kg på insidan. Två timmars stillasittande var nog för att ge mig mastodontträningsvärken, hej och hå! Tur att jag inte har någon klass inbokad imorgon ;)

Nu ska jag sova, imorgon blir det en trip till Universeum och deras Krimlab-utställning. Jag ska leka kriminalare utav bara helsike, oh yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar