tisdag 18 januari 2011

Grymma Cyklister på Kungsgatan!!!

Bild från Google.
Jag sitter och dricker julmust light och myser rejält efter kvällens träningspass. Jag vickade som sagt för Andréas idag och körde för full klass (klart han drar fulla hus, han är ju grym!). Sicket gäng i salen! De sjöng med i låtarna (i alla fall en låt :P) och cyklade som att själva livet hängde på det - grymt roligt! Jag instruerar Cykel så sällan så varje gång jag gör det får jag en enorm kick, och idag var glädjespridarna Louise och Linnéa med på klassen också vilket höjde stämningen ÄNNU mer! GRYMT! Världens bästa jobb har jag, som sagt ;)

Skoldagen spenderades på Östra där vi lärde oss om olika typer av bakterier, både sådana som finns i vår normalflora och sådana som gör oss sjuka. Bilden ovanför föreställer en typ av stafylokocker förresten, ifall någon nu undrade. Vi hade alltså den sista föreläsningen i bakteriologi idag och imorgon börjar virologin, alltså läran om virus. Det kommer bli spännande, men det känns lite som att jag hade behövt jullov en eller två veckor till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar