torsdag 30 december 2010

2011 - här kommer jag!

Bild lånad från Google.
Jag sitter och dricker kaffe och funderar över nästa år. Det är bara idag och imorgon kvar och sedan är det plötsligt 2011! Jag blir lika förvånad varje gång det händer, när började åren gå så fort?! Hur som helst, jag har alltid varit lite barnsligt förtjust i nystarter. Måndagar, den första i månaden, en ny termin, och så nyår förstås. Dessutom gillar jag målsättningar, utan dem kommer man ingenstans i livet. Så, här kommer min lista på vad jag vill och kommer uppnå under 2011:

* Jag vill och kommer komma i bättre form än jag någonsin varit! Detta innebär vikt under 60 kg (helst kring 55, men egentligen skiter jag i vad vågen säger. Det är inget bra mått), väldefinierade arm- och axelmuskler och en fastare mage.

* Jag vill och kommer springa Midnattsloppet på under 55 minuter och ta mig runt Göteborgsvarvet på under 2.25 (ingen tid att hurra för, men det är trots allt mitt första varv någonsin och jag har ingen aning om hur kroppen kommer reagera!)

* Jag vill och kommer lägga mig senast 22.30 (21.30 de dagar jag kommer träna på morgonen).

* Jag vill och kommer styrketräna minst 2 ggr/vecka.

* Jag vill och kommer börja ta körkort.

* Jag vill och kommer se till att vara helt ledig från både jobb och skola i alla fall en dag i veckan.

Kanske kommer jag komma på fler saker under dagen och morgondagen, men så här ser mina målsättningar ut just nu. Hur ser dina ut?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar