söndag 19 december 2010

Dag 8 - Ett ögonblick

Det var ungefär vid den här tiden vintern 2008. Jag hade legat inne på Sahlgrenska i fem dagar med telemetriövervakning och sedan blivit hemskickat med 24timmars-ekg då läkarna inte hittat något. Två dagar (?) tidigare hade jag således varit upp till sjukhuset och lämnat ifrån mig ekg't och nu satt jag och fikade med världens finaste Thomas när telefonen ringde.

Det var hjärtläkaren från Sahlgrenska. Han sa inte mycket, mer än "Jag har tagit en titt på ditt ekg och det är en självklarhet att du ska få en pacemaker!". Jag kunde inte ens svara tror jag, jag blev så obeskrivligt glad! De hade hittat felet! Jag skulle få må bra igen! Jag tror jag grät en skvätt när jag hade lagt på.

Galet fint ögoblick. Äkta lycka att efter år av undrande äntligen få veta att jag inte inbillade mig, och att jag skulle få må bättre igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar