fredag 31 december 2010

Kom igen 2011 - jag är redo!

Nu är det bara ett par timmar kvar till nästa år, och jag är definitivt redo för 2011! 2010 var ett fantastiskt år på många sätt, och idag på min klass uppmanade jag deltagarna att under stretchen fundera ut tre positiva saker de åstadkommit under året som gått. Jag tänkte göra detsamma, och lista positiva saker som hänt, fast jag tror på att våga vara lite ego och drar till med några fler saker än bara tre ;)

* Jag skrev Högskoleprovet och lyckades höja mig tillräckligt mycket jämfört med gången innan.

* Tack vare resultatet kom jag in på Sjuksköterskeprogrammet, helt fantastiskt!

* Jag började jobba på SATS som instruktör och senare även som PT. Ett underbart företag med underbara medarbetare och deltagare!

* Jag lyckades knipa till mig den grymmaste klassen på Landalas schema, min lördags-Pump! Underbara, underbara klass! Jag vill ha den för alltid och när jag blir gammal tar jag med rollatorn in på klassen och kör den ändå.

* Boxklassen på onsdagar, som tidigare gått dåligt, fick jag igång ordentligt. Som mest hade jag 30 fighters hos mig en onsdagskväll!

* LesMills SuperSaturday och SATS Inspirationsdag var två dagar som jag kommer minnas, helt grymt roligt med massa sköna människor och ofantliga mängder inspiration!

* Jag tog beslutet att det är ambulanssjuksköterska jag vill bli. Jag har velat det sedan jag var liten, men det har alltid känts så avlägset - men nu är jag på väg!

* Det visade sig att det fanns grymma musiker i min klass, och tillsammans med dem och Karro har jag gjort en julshow på Novotel och haft en spelning på World Aids Day i Nordstan. Galet roligt!

* Jag börjar få ordning på min kropp igen. Lite av övervikten jag drog på mig när jag var borta från träningen under nära tre år har försvunnit, och under 2011 kommer resten att försvinna!

* Sist men definitivt inte minst, snarare kanske störst, har jag träffat och lärt känna så otroligt många fina människor! Jag kan inte nämna alla här, för det är alldeles för många, men några som bör nämnas är Anna-Maria, Stina, Anna och Hanna från skolan. Grymma brudar allihop som alla kommer bli fantastiska sjuksköterskor (eller sjukgymnast, i Hannas fall?) och som jag är riktigt tacksam över att få lära känna! Peter är en annan. Han är nog en av de klokaste och mest intressanta personer jag någonsin träffat, och jag är glad och tacksam för att jag fått äran att coacha honom i hans träning och fått lära känna honom. Grym snubbe, kort och gott! Lisa är också en härlig en, hon är helt galen och lika störd som jag och jag skrattar så fort jag tänker på henne. Hon får mig att må bra! Och så är hon söt också. Galet söt, som ett litet plus i kanten liksom. Fina vänner är den bästa man kan ha, det betyder mer än något annat!

Det finns så mycket mer att minnas med 2010, som jag inte hinner ta upp nu eftersom jag måste skutta in i duschen och göra mig i ordning för kvällen. Men kort sagt så har 2010 varit ett av de bästa åren i mitt liv, och nu väntar jag med spänning på vad 2011 har att erbjuda. Jag känner på mig att även det kommer bli ett år att minnas!

1 kommentar:

  1. Blivande Narkos-ssk1 januari 2011 kl. 19:29

    Om du vill jobba i ambulansen så rekomenderar jag dig att läsa anestesivubben (narkos) istället eftersom det är bättre och bredare än ambulansvubben.

    SvaraRadera