söndag 19 december 2010

Det här med träning och vårplanering...

Det blev onekligen en fantastiskt bra träningsdag! Trots att jag var helt slut efter Pumpen (jag sov alldeles för få timmar och har ätit pinsamt dåligt senaste dagarna) så var det sjukt kul att Boxas och köra ben. Det ger så sjukt mycket när man har en bra träningskompis, och det hade jag idag. För mig är det viktigt att jag tränar med någon som inte enbart ser mig som instruktör, utan kan se mig som en träningskompis på samma nivå. Jag vill kunna slappna av och bara vara jag när jag tränar för min egen skull, och jag behöver också pepp och push när det går trögt. Det är viktiga grejer! Nu känns det hur som helst rejält i benen (det där med att resa sig upp ur en soffa, det är fan inte lika lätt som man tror!) och jag älskar det!

I vår kommer jag satsa på min egen träning (självklart kommer jag fortsätta instruera också, tro inget annat!) och komma igång med styrketräningen igen. Dessutom har jag två lopp att träna inför. Midnattsloppet, där jag naturligtvis ska slå förra årets tid, och Göteborgsvarvet som jag springer för allra första gången. Jag har en del estetiska mål också, jag vill forma kroppen och få tillbaka den form jag hade innan hjärtfelet. 2:a januari drar jag igång en tremånadersperiod som avslutas lagom till min födelsedag 30:e mars. Det är tre månader av stenhårt fokus på kost och träning, med lite slappare förhållningssätt på helgen. Under veckorna blir det tokstrikt! Och jag gillar det. Jag tycker inte det är jobbigt. Jag ser fram emot det och tycker det ska bli roligt. Grymt roligt till och med!

Lagom tills solen börjar titta fram på riktigt kommer jag vara starkare, snyggare och mer välmående än någonsin innan. Kan det bli bättre eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar