lördag 11 december 2010

Dag 1 - Presentera mig själv

Det var ju den där listan, den som ska följas i trettio dagar med ett inlägg per dag. Det här är då den första dagen.

Jag heter Cie och kommer från Stockholm men bor numera i Göteborg sedan 2004. Jag är 26 år gammal men egentligen slutade jag fylla år vid 23, det var nämligen en alldeles utmärkt ålder att stanna vid!

Hela mitt liv har jag varit intresserad av träning och hälsa. Som liten var jag riktigt, riktigt överviktig och hade svår astma vilket gjorde att jag inte kunde röra på mig så mycket som barn bör göra men någonstans runt 15årsåldern började jag träna på gym och klarade mot alla odds av det! Dessvärre fick jag ätstörningar på köpet och var sjuk i många, många år.

Min första instruktörsutbildning gick jag 2000 och sedan dess (med undantag för tre års uppehåll med hjärtfel och pacemakeroperation) har jag arbetat som instruktör och även som personlig tränare och kostrådgivare. Jag är S.A.F.E-licensierad instruktör, PT och kostrådgivare och instruerar även LesMills-programmen BodyPump och BodyCombat. Nu jobbar jag på SATS och läser till sjuksköterska på Göteborgs Universitet.

Som person är jag en positiv jäkel. Jag gillar att se möjligheter och avskyr att gräva ned mig i motgångar. Visst är livet svårt ibland, men ingenting blir bättre av att vi låter de negativa tankarna ta över! Allt löser sig alltid, kanske inte alltid så som vi tänkt oss men löser sig gör det!

Jag tycker om att ha mycket att göra och tror på att utnyttja livet till max. Jag vill ha ett späckat schema och jag försöker att alltid omge mig med saker som ger mig energi och livsglädje, som träningen till exempel, och musiken. Jag sjunger och har läst musik i två år (eller tre, beroende på hur man ser det) på Folkhögskola. Piano spelar jag också, men det är sången som är mitt huvudinstrument. Just nu ingår jag i någon form av nystartad grupp bestående av mina underbara klasskamrater Stina och Anna-Maria och min fina vän Karolina. Att sjunga, spela och skriva musik ger mig fantastiskt mycket och jag har lovat mig själv att det alltid ska finnas tid och plats för musiken i mitt liv!

Jag är ganska rastlös och tröttnar fort om jag behöver upprepa ett och samma mönster varje dag. Det är därför jag vill jobba med människor och även därför jag siktar på yrket som ambulanssjuksköterska. Jag gillar ovissheten, en alltför inrutad vardag gör mig galen! Missförstå mig rätt, självklart vill jag ha trygghet i form av ett hem, stabil ekonomi och allt där omkring, men jag behöver utmaningar och variation för att må bra.

Hm... Det var väl det. Det är väl jag i stora drag. Och du, nu får du jättegärna lämna en kommentar och berätta vem DU är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar