onsdag 8 december 2010

Kostfunderingar på morgonkvisten

Morrn! Om en timme börjar skolan och jag sitter och äter frukost. Två vörtmackor varav en med smör, ost och kalkon och en med leverpastej. Och så en kopp kaffe på det. Fina grejer! Hur som helst så har jag lite ont i magen och det är ofta jag får det när jag ätit sent, vilket jag gjorde igår. Därför ska jag testa en grej nu under ett par dagar och se hur det känns. De dagar jag kommer hem och måste äta senare än 19.00 (typ varje dag då med andra ord, men i alla fall...) blir det proteindrink och någon frukt/grönsak till kvällsmål istället för "riktig mat". Jag hoppas det ska lugna min mage litegrann så jag slipper få ont. Jag hoppas också det kommer få en positiv inverkan på sömnen, eftersom jag känner att jag sover sämre de dagar jag ätit sent på kvällen.

Så här blev håret förresten! Ganska mörkt rött men jag gillar det :) Det är galet skönt att vara rödhårig igen, jag känner mig mer som mig själv då.

Nu ska jag ta min onda mage och packa ned det sista inför skolan och jobbet. Det kommer bli så SJUKT spännande med blodtrycksmätning, EKG och puls-föreläsningen idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar