tisdag 28 december 2010

Om att vara flexibel

Bild från Google.se Med hantlar kan du träna igenom precis hela kroppen, något som vi gjorde på gymmet idag.

Som instruktör gäller det ibland att vara flexibel. Det kan handla om deltagare som inte kan göra alla övningar eller utrustning som plötsligt krånglar. Eller så får man lära sig att vara snabb som en vessla och åka otäckt fort mellan anläggningar för att vi ska slippa ställa in en klass, lite som jag fick göra idag :)

Jag hade klass på Frölunda till 18.30 och en dansklass som började 19.00 på Landala stod utan instruktör med kort varsel. Vad göra? Jag fick hoppa in i en taxi (vars chaufför jag tokhetsade hela vägen, han måste blivit överlycklig när jag äntligen gick av!) och skynda så fort det gick till Landala helt enkelt. Dock blev klassen mer av en PT-timme eftersom jag körde med en deltagare endast, men vad gör det?! Den här deltagaren har ju kommit dit för att träna, och då ska hon få göra det också! Hon verkade nöjd och jag hade roligt, så trots strulet så blev det strålande bra ändå till slut!

Nu ska jag göra färdigt mitt Cykelpass inför imorgon bitti, världens morgontröttaste instruktör har tagit på sig att köra morgoncykel på Kompassen... Hur gick det till?! Nåja, det kommer bli roligt när jag kommer dit, men kommer vara ett helvete i miniformat när klockan ringer. Med lite tur är jag i säng innan 23 i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar