söndag 19 december 2010

Pluggsöndag!

Njurarna är en del av det som tentan kan komma handla om. Bilden är från Google.
Jag ska alldeles strax ge mig av mot Anna för att plugga tillsammans med henne och Stina. Jag vet inte varför men den här gången är jag så sjukt stressad inför tentan som är 14:e januari! Redan nu drömmer jag mardrömmar på nätterna och vaknar med hjärtat i halsgropen för att jag är helt övertygad om att jag inte kommer få godkänt. Dessutom känns det som att jag inte kan ett skit än så länge och som att jag är en dålig och oseriös student som inte har pluggat mer, vilket gör att jag egentligen inte ens förtjänar att klara tentan.

Egentligen förstår jag inte varför jag stressar upp mig så. Jag har relativt lätt för att lära mig saker och anatomi/fysiologi är ett sådant ämne där kunskapen verkligen fastnar eftersom jag tycker det är så otroligt intressant, men ändå så känns det som att jag inte har en chans i världen att klara det här. Nåja, dags att göra mig i ordning och bege mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar