lördag 18 december 2010

Dag 6 - Min dag

Jag vaknade imorse när klockan ringde vid 7 och kände mig jätteilla till mods utan att veta varför. Efter en stund kom jag ihåg att jag drömt riktigt mycket och underligt under natten. Jag drömde att Stina och Anna från min klass hade gått till vår lärare och berättat hur svår jag var att jobba tillsammans med, och bett henne byta grupp för mig så att de skulle slippa plugga tillsammans med mig. Nu förstår jag ju att det inte är så, men det kändes så olustigt att jag messade Stina och berättade att jag stannade hemma och pluggade istället för att komma till skolan. Sedan blev det inte så mycket pluggat ändå, eftersom jag mestadels ägnade mig åt att må dåligt över att jag inte kan tillräckligt mycket inför tentan. Återigen, hur stressad är jag egentligen?!

Klockan 11 var det dags för möte på jobbet och därefter grupparbete i skolan (Hur påverkar naturligt åldrande våra cirkulationsorgan?). Grupparbetet blev gjort på två timmar och därefter vankades det PT-jobb och BodyPump. Efter BodyPumpen blev det en sväng på stan med ett par vänner. Vi käkade hamburgare, drack öl och spelade biljard. Dock verkade något ha varit konstigt med min hamburgare för jag fick galet ont i magen och fick avsluta kvällen.

Bild lånad på google.com
Det är lite som på bilden ovanför jag känner just nu. Stress. Jag vill så otroligt gärna klara skolan med bra resultat och jag vill dessutom prestera grymt på jobbet också, och då blir det mycket. Det är helt självvalt och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gillar det, men just nu behöver jag jullov. Jag kommer nästan ha jullov i en vecka, men det är klart... Böckerna får åka med mig till Stockholm ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar