lördag 11 december 2010

En aktiv natt, minsann!

När jag vaknade imorse (okej då, alldeles nyss...) var jag jätteledsen och kunde inte komma på varför. Sedan kom jag på att det var för att jag inte längre fick instruera BodyPump. Jag var ledsen en stund innan jag kom på att det var ju just för att jag ska instruera BodyPump på Landala som klockan ringde! Jag hade drömt att alla BP-instruktörer var tvungna att göra någon form av prov. Vi skulle visa för nån snubbe (vem han var vet jag inte, han såg lite ut som en blandning mellan jultomten och Bert Karlsson?!) att vi hade fin teknik på knäböj, sedan var vi tvungna att ta en muskelbiopsi för att se om våra muskler innehöll mestadels Typ 1, Typ 2 A eller Typ 2 X-fibrer och om vi var lämpade för att köra BodyPump. Var vi det så var vi tvungen att visa att vi kunde instruera under hård press, nämligen i en bur med järngrindar, insprängd i ett högt berg och med tigrar/lejon och brinnande väggar omkring. Det var massa barn omkring också som lekte. Jag fick inte fortsätta instruera för att jag helt enkelt inte vågade visa min teknik på knäböj för Tomte-Bert.

Drömmar alltså! Sjukt konstigt. Lite som när jag drömde att Anna-Maria inte ville vara min vän längre för att jag inte kunde hitta "rätt" magisk pennfodralsgrisko åt henne... Hjärnan är fantastisk :P

Nu ska jag iväg och instruera världens bästa BP-klass, och Tomte-Bert är välkommen när helst han vill! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar