söndag 12 december 2010

Dag 2- Min första kärlek

Oj! Det här är inte helt lätt att skriva om :P Hur ska man komma ihåg?! Jag var, precis som säkert de flesta andra, kär i olika personer var och varannan dag när jag var liten. Men jag minns en sak extra tydligt. Jag var nog runt 7 år och bodde med mamma i ett radhus. På vår gård, en bit bort bodde en kille som hette Pascal tillsammans med sina föräldrar och en syster som var i samma ålder som jag. Jag tror att Pascal var ett par år äldre än oss. Hur som helst, jag var galet kär på ett sådär 7årigt sätt. Jag kommer ihåg att jag blev vän med hans syster och ville komma hem till dem hela tiden för att leka med hennes hamster, när det i själva verket var Pascal jag ville träffa. På alla hjärtans dag målade jag flera kort som jag smög iväg och lämnade i deras brevlåda, med anonym avsändare :P

Det blev aldrig något mellan oss, men ibland känner jag samma doft som fanns i deras lägenhet och jag kommer precis ihåg hur pirrigt det var i magen när jag var hemma hos dem. På ett sådär sjuårigt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar