tisdag 7 december 2010

Tabata, skolarbete och en ilsken tvättmaskin

Ojdå. Klockan är visst midnatt! Jag har spenderat senaste timmen med att räkna ut kalcium och D-vitamininnehåll i olika livsmedel för ett näringsläraarbete i skolan. Attans att jag aldrig kan göra något halvdant utan måste övergöra saker trots att det inte behövs. Nåja, snart blir det sängen här i alla fall.

Det där med att tvätta imorse, det gick inte så bra. För det första blev tvätten inte ren, den blev bara blöt och allt tvättmedel la sig som en klump i ett av plaggen. Så, jag hade blöt men smutsig tvätt att deala med med andra ord. In i torktumlaren med grejerna i alla fall, och vad tror ni händer? Jo, torktumlaren GÅR SÖNDER!!! Reslutat: Två Ikeakassar fulla med blöta kläder och en stressad Bulle som fick springa till jobbet med andan i halsen. Kul! Nu ligger den blöta och smutsiga tvätten i grovtorktumlaren och jag ska hämta den alldeles strax. Fantastiskt.


Jag misstänker att det vankas träningsvärk i den här 26-åringens kropp imorgon, jag var nämligen med på Ampis Crosstraining idag och vi körde Tabata! Egentligen skulle jag ha boxats på Kungsgatan men då min träningskompis fick förhinder stannade jag kvar på Landala och körde med Ampi istället. Tabata innebär att du kör 8 set a´ 20 sekunder, med 10 sekunder vila mellan varje set. Vi körde 6 olika övningar och det tog rejält! Det är underbart att få möjlighet att gå på mina kollegors klasser ibland och bli inspirerad och peppad, jag är lyckligt lottad som har så fantastiska och duktiga kollegor! Ampi är grym, en riktig toppeninstruktör som VERKLIGEN kör skiten ur en ;) Jag ser fram emot att köra min Combat imorn med Tabata-träningsvärk i hela kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar